Idag har vi arbetat med att skriva berättelser. Lektionens mål var att skriva en berättelse med tydlig inledning, handling och avslutning.
I slutet av passet så tränade vi på kamratbedömning. Så här i början arbetar vi i grupp för att eleverna ska lära sig tekniken. Vi valde en text slumpvis och arbetade sedan utifrån tekniken två stjärnor och en önskning. När en elev ger feedback på en annans elevs arbete måste han komma med två saker som är bra med arbetet (de två stjärnorna) och ge ett förslag till förbättring (önskningen).
Det finns mycket forskning som visar på de positiva effekterna för elevernas lärande vid kamratbedömning. Några av de positiva effekterna av kamratbedömning är att det ökar elevernas motivation, det bidrar till social sammanhållning, eleverna lär av varnadra genom att kamrater kan ta itu med svårigheter som de själva inte kan samt kognitiv utveckling ( att de som ger hjälp tvingas att tänka igenom problemen bättre).
Kul att ni hjälper varandra bli bättre!! Kämpa på allihop!
SvaraRadera//Peter Nyman - Vanessas pappas
Tack för din hälsning! Vi hoppas att vi samarbetar och hjälper varandra mer! Hälsningar klass 1a
SvaraRadera